Peter van Hoof

Onderwerpen Natuur
Apparatuur Canon EOS 400D digitaal
Fotografeer sinds 2008

Toen ik meer vrije tijd kreeg, ben ik bij de fotoclub De Uitwijk gekomen. Daarvoor was ik reeds (jaren 70) een tijdje bezig geweest met zwart/wit fotografie en afdrukken. Met de digitale fotografie blijkt er toch veel veranderd te zijn. Dit geldt zeker voor de camera en de verwerking van de opnamen. Het eerste jaar heb ik mij veel bezig gehouden met macrofotografie, met name bloemen. Dit vond ik een leuke en boeiende manier om mijn camera goed te leren kennen. Tegenwoordig durf ik mijn blik, door middel van de camera, verder te verleggen waarbij de natuur en dieren toch wel een voorkeur hebben. Door het positieve commentaar tijdens de fotobesprekingen op de clubavonden heb ik inmiddels veel bijgeleerd.